ØSJS-materiel på Kh- gennemgående?

af Steffen Dresler, 23/1 2018, 12:03 (2286 dage siden) @ Niels Munch

Go´middag

Hvis ikke NM bemærkninger skal kunne stå til trone m.h.t. en evt. anvendelse af ØSJS materiel for anvendelse til Kh, så ved jeg faktisk ikke hvad!!

Tiderne var anderledes og ”turist trafikken” om søndagene eller i ferierne i sommersæsonen gik nordud, altså Hareskoven eller Nordkysten. Det var et fåtal der kørte syd, muligvis nogle Københavnske arbejderfamilier, der havde kunnet leje et BILLIGT sommerhus eller købt en billig sommerhusgrund. Og de fleste af de udstykninger der var, var ved Storstrømmen, altså Vordingborg og skift til KB. Og en daglig længere pendlertrafik var ikke eksisterende.
Den rejseaktivitet der var, kunne nemt klares på almindelig vis med skift i Køge.

I stedet for at blive ved med at spekulere og stille spørgsmål skal man, hvis man ønsker et fornuftigt svar og ikke bare holde en ”samtale” i gang, selv opsøge det sted, hvor der højst sandsynligt er de dokumenter man kan bruge, nemlig i Rigarkivet, DSB Trafik- og personaleafdeling. Det var nemlig sidstnævnte, der bestemte HVAD og HVOR der skulle køres. Det var ligeledes dem, der havde korrespondancen med de berørte privatbaner. Og igen, HVIS der har været kontakt, ville en skrivelse eller et udgående/indgående journalnummer kunne findes i Trafikafdelingens- hhv. ØSJS journaloversigter.

Sidst, hvis der havde været tale om denne trafik/anvendelse, er jeg næsten også sikker på, at en af ”skriverkarlene” hos Banebøger havde fundet et og andet i.f.m. de talrige bøger udgivet om relaterede emner eller i årbøgerne.

Med venlig hilsen
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak