driften til "benzinøen" - (1 kortudsnit)

af Oversmeden, 24/2 2018, 06:16 (2254 dage siden) @ Steffen Dresler

M.h.t. skrotning (brug af åben ild/svejseapparat mv.) kan jeg jo kun forholde mig til de regler der var på øen for personale og andet arbejde da jeg var der. Men som du selv skriver, var der jo både tanke og rørledninger, der skulle fremstilles/ændres/laves/repareres. Men der ved jeg - (var med til det) - at der var så mange sikkerhedsforanstaltninger før/under arbejdet/efter, at det næsten var umuligt at gennemføre og hele områder måtte ligge stille under arbejdet et sted.
Derfor tror jeg, at man har flyttet tankvognen og derefter skrottet den. Men som sagt, tiderne og reglerne ændrede sig jo hele tiden.

Skulle hilse og sige at reglerne for "hot work" stadig er en omfattede omgang....hvor papirgangen ofte tager længere tid end selve arbejdet.
Om det virker? Tja, i de mere end 15 år jeg har rodet med det (blandt meget andet) så har jeg endnu den første eksplosion/brand til gode.....
Dog har jeg en kæmpe fordel - jeg har adgang til iltfattig luft og ingen ilt, ingen forbrænding.
Jeg aner ikke om tankanlæg på land har inertgasanlæg, men det kan gøre livet lidt nemmere.
Inertgas skader ikke produkterne (fuel, diesel, benzin, petroleum), men det er en skidt idé med inertgas til palmeolie.
De vildt spase produkter - såsom VCM (begyndelsen på PVC) - skal ikke har et eneste O2 molekyle for så bliver den som tyggegummi og dermed umulig at pumpe ud af en tank. Her bruges ofte ren nitrogen.

Inertgasanlæg var ikke specielt udbredte indtil et stykke op i 70'erne, hvor de begynder at dukke op.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak