driften til "benzinøen" - (1 kortudsnit)

af Steffen Dresler, 23/2 2018, 17:49 (2255 dage siden) @ Skjold

Kære Skjold Christensen

Jamen, det er jeg/vi jo godt klare over, men denne sætning - "Hver dag kørte vi fra GB til Amagerbro og ofte kørte vi ud til prøvestenen samt mod Kastrup for"...... skrevet af en DSB Lkf., der NETOP kørte på det tidligere AB spornet med litra Mh 201 m.fl., gjorde, at skrev som jeg skrev. Jeg kunne nemlig ikke udlede hvad "prøvestenen" betød, til broen, over broen til øen samt evt. også hente/udsætte vogne på øen?
Men det var altså til broens begyndelse hvor så KFA traktoren hentede/bragte vognene.

Og så lige en bemærkning til en bogie tankvogn, der tilsyneladende blev anvendt som lagertankvogn på øen, indtil den MULIGVIS blev skrottet på øen.
Til sidstnævnte vil jeg bare bemærke, at p.g.a. brand- og eksplosionsfaren var alene det at medbringe tændstikker/lighter UDENFOR nogle FÅ brandgodkendte bygninger, fyringsgrund PÅ STEDET, UANSET om man var arbejdsmand, forvalter, kontoransat eller chef.
Så jeg tror at vognen er blevet kørt væk fra øen og skrottet. Men intet er jo muligt.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere
Indsend billeder

Jernbanebøger

Gribskovbanen

Gribskovbanen. Pris 470 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak