Vognkasser

af Erik V. Pedersen. ⌂ @, lørdag 09. oktober, 2010, 19:57 (3399 dage siden) @ T. Rithmester

Hej.

Det spørgsmål er der sikkert flere svar på.

I nogle tilfælde "ved" man det bare, enten fordi der er nogen, der husker det eller der (f. eks. ved privatbaner) kun var een af slagsen.

Somme tider finder man det i bøger om banerne, at den og den vogn endte på den ene eller anden måde.

I andre tilfælde (gælder f. eks. QH 23 454, så kunne det læses, når man stod helt tæt på vognkassen. Selvom der er malet over både een, to og tre gange, kan det ofte læses alligevel, fordi tykkelsen af de gamle malingslag (litreringen) kan anes som en svag forhøjning, måske kombineret med en smule malingsafskalning.

Der findes da også mange, måske mange flere, hvor det ikke kan læses, se f. eks. min SNNB-side: http://evp.dk/index.php?page=snnb---rullende-materiel (de tre sidste fotos). Her var der ingen spor at se (vognkasserne findes formentlig stadig, så måske nogle lokale i Stubbekøbing kunne finde ud af det - jeg havde ikke mulíghed ved mit besøg. Desværre ingen mennesker i nærheden, ingen at spørge om lov, og jeg kradser ikke i andres vognkasser uden tilladelse :-( )

Mvh,
Erik V. Pedersen,
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DB Cargo

DB Cargo
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen