Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dagens vognkasse(r)

af Erik V. Pedersen. ⌂ @, 11/10 2010, 15:36 (4946 dage siden) @ Niels Munch

Hej Niels.

Utroligt flotte fotos, --skarpe fotos, som man næsten kan skære sig på.

Åhhh, jaaa, --måske var det mig, der bragte os ind på KSB, men var Niels ikke med i form af omtalen af brevduerne på Emdrup station ???

Fint nok, --det bragte nogle utroligt flotte fotos frem, --fotos der sikkert ellers ikke var blevet lejlighed til at bringe.

-------

Omtalen/billederne fik imidlertid mig til at tænke på en artikel med nogle fotos og tegninger i det gamle MODELBANENyt, juli/august 1959. Stor var min overraskelse, da jeg fandt bladet frem og så, at det var "et ungdomsværk" af dig. Nydelige tegninger, som jeg selv i 1978 benyttede til at bygge efter i 1:87.

Du bringer jo i forvejen DRM-tegninger af aktuelle stykker materiel, ---her burde Du jo næsten bringe disse gamle tegninger, --måske lige med en 10cm-linie indtegnet, til kontrol af størrelsesforholdet, hvis man printer ud.

Hertil måske lige et par ord om forholdene for Dc 75, --sådan som det står i ModelbaneNyt

Hilsen,

Erik V. Pedersen
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Reise til Kiøbenhavn 1856
Reise til Kiøbenhavn 1856

I 1856 foretog Morten Nielsen en rejse fra Odense til København med den netop åbnede jernbaneforbindelse fra Korsør til København. Mortens oldebarn Jan Geugjes har indsendt Mortens dagbog fra turen, som vi bringer her.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak