Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Om veteranbanekørsel og bevaring af jernbanemat. (fortsat)

af Poul Erik Bjerre, 26/2 2011, 17:07 (4811 dage siden) @ Poul Erik Bjerre

Helt ærligt venner! Tag jer dog sammen! Vi er sgu da ikke (forhåbentligt!) hinandens fjender. ”Fjenden” er politikere, som vil af med det gammel skrammel, der kører rundt i ”deres by” og som efter deres opfattelse absolut ikke pynter og som koster en ”frygtelig” masse penge – her kunne i stedet laves cykelstier eller andre anlæg, som måske oven i købet kunne pynte på vedkommende politikeres image. ”Fjenden” er mangel på penge. ”Fjenden” er vejr og vind, som nedbryder materiellet. Osv. Da det er fritidsinteresse med frivillig arbejdskraft, vi taler om, er der naturligvis mange forskellige slags mennesker – og der skal være plads til alle.
I øvrigt kommer jeg selv nogle gange i dilemma omkring cykel- og gangstier – jeg holder meget af naturen og af at færdes på disse stier. Det er der sikkert også mange af I andre, der gør. Men det understreger jo bare endnu mere, at der skal planlægges og prioriteres, således at flest mulige interesser bliver tilgodeset. Man skal ikke partout bevare ethvert par jernstænger med 1435 mm afstand for evigt.
Ja, ja, jeg ved godt det er let at stå lidt udenfor og betragte, hvad der foregår og gøre sig klog.
Jeg vil slutte min lille svada med endnu en stor ros til de, der stadig orker og kan bruge tid og penge på vores noget besværlige hobby. Det var lidt enklere at samle på frimærker.
Og en stor ros til de initiativer, der rundt omkring langt om længe har fået etableret haller til en del af det materiel, der ellers ville rådne op ved at stå udendørs.
Jeg håber dette kan være et oplæg til en ny diskussion om veteranbanekørslen på en mere konstruktiv måde, end den ind imellem har været ført her på forum.
Lad være med at betragte mig som læreren, der prøver at diktere, hvordan det skal være. Bare sig mig imod.

M.v.h. Poul Erik.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak