Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

En utopi? (Trafikpolitik)

af tgpedersen, 30/4 2018, 20:32 (2202 dage siden) @ steenth
redigeret af tgpedersen, 30/4 2018, 21:01

Tilpasning til frirumsprofil er ret dyrt. De har fokus på at få plads til transport af containere. Så de har ikke behov til den slags transport for profilen GB.


Jeg tror ikke de er enige med dig.


Jeg ved... jeg har læse deres oplæg til at få forbedringer af infrastrukturen til gavn for godstrafikken. Så jeg ved hvad deres fokus er på.

Hvis de skal udvide profilen på en af de nuværende baner, skal de ske i forbindelse med anden arbejde. Så koster bare for meget i forhold til det de får ud af det uden at man gør det af andre grunde. Fx elektrificering. Men de relevante baner er elektrificeret og har en ret stor trafik som gør man ikke bare ikke kan lukke dem for en opgradering.

De her links nævner kun at de har taget HS1 i brug - intet om hvad sker nord for London:

http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/first-freight-on-high-speed...
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/europorte-channel-trials-pi...
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/hs1-open-to-eurotunnel.html
http://www.railwaygazette.com/news/high-speed/single-view/view/more-freight-to-run-on-h...
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/european-profile-wagons-rea...

De anvender high speed linjen (HS1) til London (Barking) fordi den har europæisk profil.

Men det var just min pointe; der sker ingenting nord for London. Og derfor når europæisk jernbanegods ikke nord for London og derfor er industrien i the North dårligt integreret (mest med lastbiler) med den europæiske og derfor vil England nu ud af EU, fordi de ikke føler nogen økonomisk fremskridt på grund af produktions-integration (som man gør andetsteds i Europa), og fordi de ikke er opmærksom på sammenhængen. De var ikke ment som et forslag til hvad de burde gøre men som en påvisning af hvad de utilsigtede konsekvenser af forslagenes ikke-udførelse er.

Her er et nord-for-London forslag det lykkedes dem at afværge
https://en.wikipedia.org/wiki/Central_Railway_(UK)
med samme argument som mod Kattegatbroen: for dyr.

Meget omtalt nyt forslag til gods/højhastigheds bane uden om London:
https://expedition.uk.com/thinking/hs4air-an-m25-for-high-speed-trains/
https://www.globalrailwayreview.com/article/68192/hs4air-strategic-plan-infrastructure/
https://www.globalrailwayreview.com/news/67132/hs4air-proposal-south-east-england/

GWR (Great Western Railway) blev i sin tid bygget med cirka europæisk fritrumprofil. Derfor den foreslåede forbindelse mellem den og HS4Air.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak