Avatar

Sverige: Trafikverket skal udbyde nattog trafik til udlandet (Trafikpolitik)

af Kaj Aage Holdt ⌂ @, Ishøj, mandag 14. januar, 2019, 02:03 (132 dage siden) @ RasmusD
redigeret af Kaj Aage Holdt, mandag 14. januar, 2019, 02:32

Hector og DB Cargo kunne vel også trække den fra Sverige til Tyskland.


Jeg tror kun deres lokomotiver er udstyret til godstog. Til passagertog skal man bl.a. bruge dørstyring og 1500 V-elvarmeforsyning, men de ting har man ingen brug af på "rene" godstogslokomotiver.


Nu har Hector Rails 241 (BR 185.2) tidligere kunne ses trække bl.a. 'Snälltåget' og 'Blå tåget' i Sverige ved enkelte lejligheder når der har været været nedbrud eller lokomotivbrist, så mon ikke disse standard Bombardier-godstogslokomotiver er udstyret med 1500 V-elvarme, dørstyring, nødbremseoverstropning og hvad der ellers skal til?

Hector Rails 242 (BR 182) har også kunne ses i 'Snälltåget', 'Blå tåget','Locomore' og senest 'Flixtrain', så mon ikke disse efter en godkendelse til kørsel i Danmark, og en godkendelse til passagerbefordring i Danmark, vil kunne køre med passagerer i D-DK-S korridoren hvis det skulle komme til stykket at det skulle blive aktuelt?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen