Sverige: Trafikverket skal udbyde nattog trafik til udlandet (Trafikpolitik)

af Rail, mandag 14. januar, 2019, 08:41 (127 dage siden) @ Peter Christensen

Nu har Hector Rails 241 (BR 185.2) tidligere kunne ses trække bl.a. 'Snälltåget' og 'Blå tåget' i Sverige ved enkelte lejligheder når der har været været nedbrud eller lokomotivbrist, så mon ikke disse standard Bombardier-godstogslokomotiver er udstyret med 1500 V-elvarme, dørstyring, nødbremseoverstropning og hvad der ellers skal til?

Mit bud er:
Elvarme - leveret som standard.
Dørstyring - muligvis standard, men kan klares med en software-opdatering.
NBO - næppe standard.

Hector Rails 242 (BR 182) har også kunne ses i 'Snälltåget', 'Blå tåget','Locomore' og senest 'Flixtrain', så mon ikke disse efter en godkendelse til kørsel i Danmark, og en godkendelse til passagerbefordring i Danmark, vil kunne køre med passagerer i D-DK-S korridoren hvis det skulle komme til stykket at det skulle blive aktuelt?

Så absolut.

I sidste ende er det nok ikke om de kan udstyres, men hvad det vil koste.

Når Vectron bliver godkendt af Siemens til DSB, så kan det også være at Snälltågets Vectron kan blive det.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Gastoget
Gastoget
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen