Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rejsetid (Næstved-)Slagelse-Aarhus (Generelt)

af Pylorus, 2/4 2019, 12:55 (1860 dage siden) @ Mads

Den viser jo klart at os på Sjælland uden for selve hovedstaden ikke får meget glæde af timemodelen

Rejsetid Slagelse-Aarhus uden skift i dag 2 timer 16 minutter; timemodellen 1 time 57 minutter
Rejsetid Slagelse-Aarhus med 1 skift i dag 2 timer 16 minutter; timemodellen 1 time 33 minutter


Samme historie om altid - du skal have HELE rejsen med fra bopæl til destination!

Havde jeg ydermere valgt at skulle til Skejby Sygehus (som faktisk modtager en del patienter fra region Sjælland) skulle jeg havde lagt minimum 20-25 min tid til i transport med det offentlige, men kun 2-3 min i egen bil.


Sjovt du mener det ikke er realistisk, når du selv påstår man kan komme fra Københavns Hovedbanegård til Aalborg centrum (Nytorv?) på 1,5-2 timer med fly.

Hvad mener du?
Man skal møde 20 min FØR flyafgang på indenrigsruterne med SAS. Flyvetid er 45 min med SAS. Det giver 1 time og 5 min. Turen fra Kastrup til Kgs. Nytorv med Metroen tager 20-25 min.
Jeg har ikke et præcist tal for turen fra Aalborg Centrum til Aalborg lufthavn. Men 20-25 min.
Det er under 2 timer i alt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak