Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rejsetid Sjælland-Hovedstaden (Generelt)

af Pylorus, 2/4 2019, 14:12 (1860 dage siden) @ Ib Jensen

Timemodellen giver ikke meget til os der måtte pendle mellem Vest-/Syd-Sjælland / Lolland/Falster og Hovedstaden

Jeg synes nu ellers, det ser fornuftigt ud. Men det får vi nok aldrig dig til at indrømme. Det er jo sjovere at være sur og på tværs og løbe med en halv vind igen og igen.

[image]

Jo - hvis de tider holder stik.
Men gør de det?

https://sn.dk/Naestved/Ny-trafikplan-opgiver-hurtigtog-til-Koebenhavn/artikel/728018

Ikke foreløbigt! Hvis ovenstående ellers er korrekt?

Men ja - vi er da heldige her i Næstved. Der er faktisk kommet 2 P-Huse 2-5 min gang fra perronerne. Betalt af kommunen.
Er jeg mere sur og tvær end dig?
Måske - men jeg forsøger at skabe debat omkring noget vi ALLE burde være interesseret i.

Kan vi reducere udgifterne til nye motorveje / specielt udvidelse af de nuværende - ved at skabe attraktive forhold for de flere hundrede tusinder daglige pendler.

Ved at placere især offentlige kontorer / sygehuse / så tæt på de vigtigste jernbanestrækninger.
Det er da ærgerligt at når man f.eks. i region Sjælland kunne have valgt placeringen af supersygehuset i Ringsted og samtidig havde fået lavet en ny station og busterminal som havde været forhallen til sygehuset.
Det ville have været visionært.

Eller fået Metroringen i København til at gå forbi Rigshospitalet / Panum og Universitetsparken fremfor at tage hensyn til nogle beboere som allerede havde alternative muligheder med bl.a. S-tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak