Søndag ved Køge Nord (8 fotos) (Jernbanen i dag)
Forklar lige dette nærmere. Mener du at køreledningsanlægget ikke dimensionerert til den trafik der forventes at komme, når alt er på plads (nyt signalsystem, nye el-togsæt, elektrificering fra Ringsted mod syd)?
Noget med strømaftager afstand på togsættene, hastighed og masteafstand....hvis ikke hele møget spiller sammen, så er det nedsat hastighed (eller nedfaldne køreledninger). Og nej - TSI reglerne her giver ikke nogen sikkerhed for IKKE at dumme sig. Ergo, alt kan være lavet efter TSI-reglerne og du ender med en relativ langsom hastighed.
Der cirkulere nogle rygter på vandrørerne om at "visse" i BDK er ved at få kolde fødder omkring det kloge i den lange masteaftand, som Siemens/Aarslev bruger (og har kontrakt med BDK på).
Det skulle ikke undre mig om vor ven "Togbus" har fået færten af det sammen....