Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

SAS & Jernbaneoperatører (Trafikpolitik)

af Pyloriis, 25/7 2019, 12:45 (1738 dage siden)

Artikel i Børsen i dag.
Jernbanen ender med at blive taber hvis man ikke får tempoet op og tilbyder bedre vilkår / muligheder for sine kunder.

https://borsen.dk/sponsoreret/artikel/boersen_konference/1/384028/nu_vil_sas_flyve_paa_...

Blot lidt klip fra artiklen:

I SAS har de arbejdet med bæredygtighed i lang tid før, forbrugerne viste interesse for klimadagsordenen.


]52 milliarder svenske kroner har SAS sat af til udskiftning af fly-flåden til de mindst CO2-udledende fly på markedet. Det er en del af den klimastrategi, som blev meldt ud i begyndelsen af året. I planen indgår blandt andet investeringer i biobrændstof, samarbejde med Airbus om hybrid- og elfly


Sammen med Airbus er SAS i gang med at udvikle hybrid-fly, de er med i samarbejder om at udvikle bio-fuel på skovaffald, og med i flere forskningsprojekter blandt andet sammen med SDU og Nature Energy, hvor man ser på at udvikle alternative brændstoffer på affaldsprodukter fra landbruget.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere
DSB MY1117

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak