Noget vi ikke ved??? - og S 736 som museumsgenstand (Generelt)

af LHJ, tirsdag 13. august, 2019, 23:26 (61 dage siden) @ Tommy Nilsson
redigeret af LHJ, tirsdag 13. august, 2019, 23:57

https://www.jernbanemuseet.dk/nyheder/orientering-vedr-s-736/

"Derfor er der udpeget specifikke køretøjer, som kan benyttes til veterantogsformål, fordi der er bevaret andre tilsvarende i bevaringsøjemed. Det gælder bl.a. de tre damplokomotiver E 991, R 963 og P 917, …"

Spændende; R 963 kan benyttes til veterantogsformål, fordi der er bevaret et andet tilsvarende lokomotiv i bevaringsøjemed.

?????

Det må vist være en "svipser" - eller er der noget, vi alle har misforstået? Måske blot en afsløring af, at den ene hånd (i bedste fald) ikke ved - og ikke har vidst - hvad den anden gør/har gjort i "R-maskinesagaen" (det var vi nok nogle, der har tænkt ...:-( )

Nuvel, når det så er sagt - og jeg ønsker såmænd ikke at starte en ny debat om den for museet lidet pyntelige (læs: pinlige og uværdige) historie - må jeg her tilstå, at jeg helt og aldeles bifalder museet beslutning vedrørende S 736, ligesom jeg vil tilslutte mig enhver tilsvarende beslutning. Så den anerkendelse skal museet have - fra mig i al fald!

Mvh
LHJ


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Togbelysning
Togbelysning
Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.


 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Lukas er loko-fører
Lukas er loko-fører
Pris 140,- kr.
 Læs mere 

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen