Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny metro – forskel fra den gamle (Generelt)

af mpp, 2/10 2019, 12:35 (1669 dage siden) @ metrohenrik

KGN er lavet så lang, af anlægsmæssige årsager. Stationen ligger delvis under vejen, og hvis elevatorerne skulle være i enden af perronen, som på andre stationer, ville du komme op midt i det store vejkryds. Så derfor var det lettere at lave den så lang.

Det giver god mening. at der er lavet sådan. Det giver også en god fornemmelse af rum når stationen ikke er så høj uden ovenlys.

GLS er ikke meget længere end de øvrige, men ser længere ud, tror jeg, fordi perronen kun er halv bredde

Så den er lidt længere. Aha! Det er også den dybeste (udover Marmorkirken), ikke? En del af de andre stationer virker også mindre dybe end den gamle metro, men det kan også være fordi man mellemniveauet ligger længere nede end på den gamle metro. Det kan også bare være synsbedrag.

Det gule skab indeholder beredskabets redningstrolje. En betingelse fra beredskabet, nu der ikke er redningsveje mellem stationerne.

A ha. Jeg lagde godt mærke til at de grønne skilte et sted sagde 900m, hvilket da også virker noget længere end på den gamle metro.

Du er altid velkommen i metroen igen, men husk at det fremover koster en billet. (og "Kvalitets"tillæg)

Det har jeg så sandeligt også fået betalt mandag og tirsdag :)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik

Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.

Læs mere

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen. Pris 225 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak