ÖBB vil leje nattog med DK og Sverige godkendte vogne (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, fredag 18. oktober, 2019, 15:20 (51 dage siden) @ andersj

Første option er jo for os mest spændende. Her kunne det tyde på et (ikke-dagligt) nattog Hamburg-Stockholm med tidligere DB vogne (der jo har tunnelgodkendelse/nødbremseoverstropning til Storebælt).

Normalt når man laver disse undersøgelser gennem TED, har man en ide om, hvem der har materiel, man kan bruge, og hvad det vil koste. Håbet med sådanne undersøgelser er både at sikre en retfærdig indkøbsproces, men også, at der evt. kan komme konkurrence mellem tilbuddene.

Jeg vil tro, at ÖBB allerede har en håndfuld vogne, der kan gå mellem Tyskland og Sverige, for 8 vogne inkl. reserver til kørsel via den temmelig dyre danske infrastruktur er næppe lønsomt. Mit bud er, at de 8 vogne skal supplere egen bestand, og der er vist flere tyske og slovakiske vognudlejningsselskaber, der har materiel, der burde kunne bruges. Om man lige vil køre Stockholm - Hamburg virker lidt voldsomt langt - særligt når der er meget gode forbindelser mellem Malmø og Stockholm med (fra foråret) tre forskellige operatører. Men Malmø - København - Hamburg og evt. videre derfra vil ikke være en ny ide....

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Magle Mølle Papirfabrik, Næstved
Magle Mølle Papirfabrik, Næstved
Historien om både gamle og nye Magle Mølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.


 Læs artiklen 
3 rengøring tilbud
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen