Hvem skal betale? (Generelt)

af Jens Hansen, torsdag 19. marts, 2020, 08:01 (10 dage siden) @ Jens N

Jeg skal beklage, hvis jeg udlagde dit skrevne negativt, hvis det modsatte var tilfældet.

Men når du replicerer, ”at staten skal godkende reduktioner”, ja så opfattede jeg det som en bremse, at ”det er besværligt” og ”at de sidder så langt væk, så de forstår ikke noget”. Netop når du understreger, at ”ellers får køber ikke det de har betalt for”.

Og ja, det skal formelt aftales, men ”statens trafikkøber” vil vel have svært ved andet, end at godkende en reduceret drift. Ingen passagerer, syge personale, alle rådes til at blive hjemme.

Og reduktioner, det kunne jo være i første hug at fjerne, der hvor der kører flere systemer, f.eks. myldretidstog og lyntogene København - Odense - Aarhus – Aalborg, Arrivas REX, dagtogene Odense - Svendborg.

Og f.eks. Kystbanen kunne køre 20-minuttersdrift med stop ved alle stationer – det frigiver også materiel.

Og at reducere kørslen, skaber et problem, hvor skal det ledige materiel stå henne, for der vil jo være overskud af dette.

JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen