Hvem skal betale? (Generelt)

af Pyloriis, fredag 20. marts, 2020, 16:50 (19 dage siden) @ Michael Deichmann


Så Kattegatforbindelse og måske Fehmern-forbindelse vil være opgaver som må udskydes.

Alle vil forventeligt komme i regi af Sund & Bælt, der som offentligt selskab går ud med staten som garant og låner pengene til anlægget på det globale lånemarked. Der vil være rigeligt med penge - Corona eller ej.
Næh, det bliver på "den daglige drift" der vil blive sparet.

Tror det er umuligt på nuværende tidspunkt at spå om hvad der er penge til!

Det er rigtigt at den danske stat formentlig kan låne mange penge rundt omkring.
Men samtidig vil det samme gøre sig gældende for rigtig mange af stater.
Så prisen (renten) kan sagtens blive for høj.
Derudover er det spørgsmål om hvor mange penge staten skal bruge i de kommende måneder.
Men der bliver givet tale om et 3-cifret milliard beløb.
Endelig er der spørgsmålet om antal arbejdsløse efter Corona.
Er det tal højt, så vil byggeprojekter som Kattegat og Fehmern nok ligge lavt, dertil er der for få arbejdspladser som ikke kræver specielle kompetencer nok for lille.

Men Ja. Driften er et sted hvor man nok vil spare.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
AHJ ML5203
ContecRail
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen