Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jorden/husene rundt slut foraltid? (Generelt)

af ChrBrun, Helsingør, 2/4 2020, 19:35 (1577 dage siden) @ William Skov

Er min observation desværre korrekt - ingen forbindelse rundt om København mere?

Med venlig hilsen

Steffen Dresler


Jeg spurgte faktisk Metroselskabet i august sidste år hvornår sporet bliver reetableret. Kort efter kom følgende svar:

+ + + citat start: + + +

Tak for din henvendelse om et nedlagt jernbanespor ved Århusgade og Vordingborggade.

Jeg formoder, at det drejer sig om det såkaldte Lersø-spor til godstog, som er midlertidigt nedlagt. Vi er i gang med et projekt for reetablering af sporet, som forventes at blive åbnet igen om et års tid.

Ved Århusgade/Kalkbrænderihavnsgade er vi i gang med at bygge en gangtunnel til metrostationen Nordhavn. Når gangtunnelen er færdig om nogle måneder, kommer der igen passage gennem viadukten for cyklister og gående.

Jeg håber, at dette besvarede dine spørgsmål, ellers er du selvfølgelig velkommen til at skrive igen.

+ + + citat slut + + +

Hilsen Anders


Jeg havde også spurgt Banedanmark om det. Hvis svar er det samme som ovenstående.

Tak for din henvendelse. Banedanmark har givet Metroselskabet tilladelse til midlertidigt at optage spor, belægning og overkørselsanlæg i Århusgade for at Metroselskabet kunne udføre transfertunnel under Kalkbrænderihavnsgade. Metroselskabet skal efterfølgende reetablere spor, belægning og overkørselsanlæg. Metroselskabets rådgiver har meddelt at arbejdet forventes udført i tredje kvartal 2021.

Jeg var i går en tur med M4 til/fra Orientkaj og Nordhavn, og der er etableret fin fortovsbelægning og cykelsti, der hvor sporet burde ligge, der ser meget definitivt ud!, Men det kan selvfølgelig rives op igen.
[image]
[image]

--
Christian Brun


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Færgen er i havn om få minutter

Færgen er i havn om få minutter. Pris 270 kr.

Læs mere
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak