Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Jorden/husene rundt slut foraltid? (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 1/4 2020, 19:50 (1578 dage siden) @ esni

Men bliver signalprogrammet ikke enden på at kunne køre 'Rundt om husene'?

For man skal vel både have det ene og det andet system?
Og selvom Siemens både er levarandør af STM og CBTC-onboard og egentlig også kunne levere ETCS onboard, så kan de vel næppe integreres alle 3 på fornuftig måde?

Venter du længe nok burde STM vel være overflødigt.
Da min vognpark var lidt mindre og jeg havde tid til tog og slog mine folder i NSJK var signalprogrammet på besøg for at se på mulighederne for overhovedet at bygge både CBTC og ERTMS ind i deres K582 og i Marcipanbrødene. Som jeg hsuker det var konklusionen at det teknisk (nok) var muligt ved at lave et apparatrum i tenderen, som så ville rumme lidt mindre vand, og reducere batteripakken i Marcipanbrødet og installere teknikken der. Tanken var at det skulle være samme "light" udgave som installeres i BDK og entreprenørernes troljer. Der er et meget simplere display og dem så man også på hvor kunne sidde.
Ingen talte om godkendelse hos myndighederne, det var helt overordnet om der var plads. På det tidspunkt var tanken at det skulle bygges ind i et antal godsvogne som klubberne så skule deles om, men da alle klubberne jo kører samtidig ved juletid er det jo ikke en løsning.
Så jeg vil da sige at på den lange bane vil der da nok være nogle lokomotiver der får udstyret, men resten må holde sig til privatbaner, Gedserbanen eller andre egentlige veteranbaner.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailDSB EA3004
Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak