Uppgraderad HKT? (Jernbanen i dag)

af steenth, fredag 31. juli, 2020, 16:42 (3 dage siden) @ RasmusD

Jeg mener da helt bestemt at HKT ved hvor langt frem sporet er frit og giver besked når man nærmer sig et endepunkt. Hvorfor ellers inddele sporstykket mellem hvert signal i yderligere sektioner? Eller have linjeledere alle steder?

Der var en skrabet udgave af HKT ude i et par af S-togsnettets grene, der kun kunne stoppe toget hvis det kørte forbi et signal, men de var vist blandt de første til at blive erstattet af CBTC.

Redigering: Der er ikke afstandsinformation som i ATC, men jeg mener da stadig at HKT kan nedbremse toget, inden det kører forbi noget det ikke må.

Den angivet hastigheden er tilpasset, så det passer med bremseafstanden. Det er indbygget i sikringsanlægget og de angivet hastigheder er blevet optimeret til den nuværende generation af S-tog, da de forrige generationer kom ud af drift.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen