Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Større ombygning af den sydlige udfletning af Nykøbing F. st (Generelt)

af P.Jensen, 6/8 2020, 11:01 (1359 dage siden) @ ulca

Når et tog skal køre igennem med 200 km/timen vil det vel ikke være hensigtsmæssigt med mange personer ved det spor der benyttes.
I Sverige ser man flere steder to spor i midten uden perron og så to yderligere spor til siderne med perron til standsende spor.

Hvad ville der være i vejen for at man lukkede den midterste perron af og så benyttede sporet langs stationsbygningen til Nakskov-tog og perronen til højre til Københavnertog der vender der. (Og på den måde minimere antal tog der skal ud og vende på Gedserbanen??

På den måde kunne man uden videre køre igennem også med højere hastigheder end 200 km/timen.

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederContecRail
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak