Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Arriva natstop i Vejle (Jernbanen i dag)

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 29/12 2020, 18:04 (1214 dage siden) @ Peter Linaa

Toilettet er til venstre og frokoststuen i midten.

Tak for korrektionen Keld. Det er nogle år siden jeg sidst var derinde selv.

Jeg er ret sikker på at de to sidste lokaler har været benyttet til tog- og lokomotivpersonale under et sporarbejde for en del år siden.


Jeg var i kmp. nogle dage under sporarbejdet i sommers og der lignede frokoststuen stadigvæk noget der var i brug.

Det er muligt at benyttelsen ikke er officiel, da jeg ikke har kunnet grave noget frem på skrift.

Jeg har selv benyttet lokalerne i min DSB tid for små 20 år siden og har efterfølgende gennem flere år, set togpersonale gå ind og ud af døren i bygningen.

Mvh. Jens


Er du 100% sikker på, at det er togpersonale, der går derind og ikke Vejle Stations rangerpersonale? For som jeg tidligere har skrevet, så er der IKKE noget togpersonale, der har ophold/pause i Vejle ej heller noget lokomotivpersonale.

M v h
Peter L

Det har været brugt til midlertidigt pauselokale for både tog- og lokomotivpersonale i forbindelse med sporarbejde.

Mvh Jørgen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak