Fuldt stop for IC4
Daværende Transportminister Flemming Hansen sagde jo også "stop" for IC2 togene.
"Stop" bliver vel igen til "Stop og Ryk Frem", eller der bliver givet tilladelse til forbirangering, og så kan farcen fortsætte.
Det er så meningen at IC3 skal holde lidt endnu i fjerntrafikken. De skal igennem en levetidsforlængelse. Det formoder jeg skal gælde alle IC3 sæt, og ikke kun nogen stykker, altså taler vi om en anseelig ordre. Sådan en skal udskives i EU licitation. Her kan man jo så forestille sig at AnsaldoBreda vinder kontrakten på renovering af IC3...
IC4 skal herefter køre som regionaltog. Men hvor mange af dem? De der er leveret og forsøgt indsat i driften (formelt "godkendte"). Eller hele leverancen? Regionaltogskørsel har altid været DSB's stedbarn, det er forslaget om at bruge IC4 i regionaltrafikken sådan set et godt eksempel på. IC4 er absolut ikke bygget til det formål. Man kan vel spørge sig selv hvad IC4 i det hele taget er bygget til.