Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Departementschef afviser ny togtunnel i København (Generelt)

af ulca, 11/9 2021, 09:39 (958 dage siden) @ hummel_62

Har Lolland den nødvendige faglig arbejdes kraft? Eller bliver set polakkerne som skal arbejde der?

Det er vist et godt spørgsmål, men jeg ved da så meget at man fra såvel de kommuners (Lolland og Guldborgsund) og den erhvervskole (CELF), som udbyder alle uddannelser fra gymnasie til diverse tekniske uddannelser, har haft stor fokus på at overtale såvel unge der lige har afsluttet 9. eller 10. kl. til at tage en uddannelse som kunne være relevant for de virksomheder som får de forskellige opgaver, ligeledes med bl.a. arbejdsløse som bliver opfordret til at tage en efteruddannelse som kunne være relevant. Men hvor de pågældende virksomheder vælger at hente deres arbejdskraft henne er jo helt op til dem selv, men jeg mindes da at flere af disse har givet udtryk for at ville rekruttere dansk arbejdskraft i videst muligt omfang, og måske ender det med at nogle af disse folk bliver så glade for området at de bosætter sig permanent. Men må tiden vise, og jeg er alt andet lige spændt på at se hvad der sker.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak