Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

HST og Class 180. Ville de kunne køre i Danmark? (Jernbanen i dag)

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 16/6 2011, 13:34 (4701 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Det togsæt ser da ret tungt ud (?). F.eks. er der ingen Jacobs-bogier, så der kunne spares vægt.

Hvis vi skal lege med tanken om andet færdigbygget materiel til banerne, så gør det aldeles ingenting i mine øjne, hvis vi skal undvære Jacobsbogier på disse..

De togsæt vi har herhjemme med disse bogier bl.a. IC3/ER4, har da ganske god komfort.. Så længe man sidder ned.. Lige så snart man står op og toget ikke lige er ude på strækningen uden sporskifte osv. så er de ganske ubehagelige at stå oprejst i, da man på det nærmeste nogle gange bliver kastet fra side til side, pga. den manglende stabilitet en delt bogie giver.
Kan heller ikke forestille mig, at det som togpersonale kan være særlig rart at arbejde med dag ud og dag ind. Af samme grund venter jeg altid, til toget holder næsten stille inden at jeg rejser mig, når jeg skal af :-|

Så der må jo være en grund til at hverken tyskerne eller britterne, som vi som regel siger har den største erfaring, stort set ikke bruger dem ;-)

--
[image][image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak