Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Er togentusiasme et tabu? (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 3/9 2011, 13:41 (4621 dage siden) @ Hedegaard

Hej.

Som en der har "levet af det" i 45 år, har jeg ikke helt den samme opfattelse.

Allerede som trafikelev i Svebølle i 1956 havde jeg min første -mindre- artikel i bladet "Modelbane-nyt" og herefter flere i det daværende "Jernbanebladet". Tilsvarende har jeg heller aldrig i firmaet (DSB) lagt skjul på mine interesser. Internt i "firmaet" har det -som jeg husker det- kun været til glæde. En masse gode kontakter og et væld af oplysninger / fotomuligheder er det blevet til i årenes løb.

Kun eeeen eneste gang, har jeg virkelig mødt den af "Hedegaard" nævnte holdning, og det var netop i Svebølle. Stationsforstanderen her, var vist af den opfattelse, at elever der havde sådanne interesser (og især model-interesser), var nogle der bare skulle ind og "lege med elektrisk tog" i stor udgave.

Udenfor "firmaet" har jeg heller aldrig kunnet klage - tværtimod. Mange mennesker, der har hørt om min interesse har både hørt på med interesse, taget det til sig, men er også senere kommet med fotos eller gamle arvede effekter: Er det noget for dig ! ! !

Jeg vil på ingen måde påstå, at "Hedegaard"s opfattelse er forkert -jeg har også hørt det før- men kan ikke påstå, selv at have været ude for det, i det nævnte omfang.

Erik V. Pedersen.
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak