Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Er togentusiasme et tabu? (Generelt)

af Poul Erik Bjerre, 2/9 2011, 20:27 (4622 dage siden) @ Hedegaard

Hej.

Svaret må nok blive et "ja".
Men jeg ved ikke hvorfor. Jeg er selv både ornitolog og "togtosse". Jeg lufter ikke for en hver pris nogen af delene. Men jeg holder klart "togtosseriet" mere ind til kroppen end ornitologien - det er bare sådan en fornemmelse - ved ikke hvorfor.

Det er nok noget med, at ornitologien er lidt "grøn" - har noget med natur at gøre. Det er også "tosset", men ikke noget sammenligning med jernbaneinteressen.

MEN! med fare for at få 90% af jernbanen.dk's læsere på nakken, vil jeg påstå, at "fodboldtosseri" er langt værre og langt mere nørdet. Tænk, at 22 voksne mennesker løber rundt efter en dum kugle. Jeg kan til nøds forstå dem, der selv er medvirkende (har faktisk også i min pureste ungdom været en lille smule med). Men at man GIDER sidde og se på det, suk!

Ja, ja, enhver må jo selv om, hvad man synes om. Men jeg synes ærlig talt, at "fodboldtosseriet" er fuldstændig lige så tosset eller ikke tosset som "togtosseriet".

Måske kan det være være en trøst, når man føler, at man bliver grinet af som "togtosse", at det i bund og grund ikke er spor anderledes end "fodboldtosseriet". Forskellen er mest, at "alle" interesserer sig for fodbold. Os, der har jernbanen som interesse, har haft modet til at gå solo og vælge en mere speciel interesse (jeg ved godt, at der sikkert er mange, der har begge dele som interesse).

M.v.h. Poul Erik.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak