Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Fiskemelstoget (Jernbanen i dag)

af jhcn, Århus, 20/10 2011, 10:15 (4583 dage siden) @ jhcn

Tak for de positive tilbagemeldinger!

Som allerede nævnt så er det korrekt at vognene skal "gennem byen" og ned til havnen. Jeg havde bare ikke mere tid = lang vej hjem, så den del blev jeg ikke til.
Og selvom de havde visse startproblemer med den lille T52, så skyldes det nok mere det våde spor, end vægten af vognene, da det jo er de tomme vogne jeg har fulgt.
I løbet af tirsdag eftermiddag gøres det sydgående onsdagstog klar, så der er afgang fra Skagen kl 11:15 med læssede vogne. Forresten bliver MZ'ere ikke i Skagen - jeg forstod det således at den overnatter i Frederikshavn.

De flinke folk i Skagen havde både tid til at rangere og snakke med mig, så jeg lærte at dette godstog kører fast i lige uger, men hvis der er gods nok, så køres der også i ulige uger. Og altid med 20 vogne.
Det var detaljer jeg ikke kendte til.

Men jeg vil da anbefale andre at tage turen derop! På vejen fra Frederikshavn til Skagen kørte vi - der var nemlig også en "fastbilledesfotograf" med - parallelt med toget, så det var s.. svært at holde øjnene på vejen! Det godstog gennem det landskab så godt ud! Desværre forsinkede et vejarbejde os, så vi ikke fik muligheden for et fotostop før vi nåede helt til Skagen.

--
Henrik
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailIndsend billeder
Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak