Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Billigere billetter uden for myldretiden fra 20. januar (Trafikpolitik)

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 18/12 2012, 00:01 (4158 dage siden) @ Henrik Hansen

Det er endnu ikke lykkedes mig at finde ud af om rejse blot skal være påbegyndt eller også aflsluttet i off-peak perioden. Hvis hele rejsen skal være indeholdt i off-peak perioden, så vil geografien sætte visse begrænsninger på, hvordan rabatten kan udnyttes mellem 11 og 13.

Nu har jeg benyttet mig af off-peak rabatterne gennem nogle måneder og så sent som i går der valgte jeg at rejse to timer senere hjem fra Bramming til Østerport for at spare ca. 100 kr og det skyldes udelukkende off-peak rabatten efter 21 som jeg får med mit personlige rejsekort kombineret med WildCard. Det samme gør jeg gældende når jeg skal hjem til jul og tilbage fra juleferien med familien.

Hvad angår hvornår off-peak rabattens begyndelse, så er reglerne ikke så anderledes som for alle andre billettyper. Hvis rejsen strækker sig over 11:40 til 15:53, så er det selvfølgelig det første tidspunkt der er gældende. Det er det samme der er tilfældet når en pensionist køber en billet natten mellem søndag og mandag kl 2 og undrer sig over det kun giver 25% søndagsrabat, selvom rejsen slutter mandag kl 6..


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere
DSB EA3020

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak