Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Billigere billetter uden for myldretiden fra 20. januar (Trafikpolitik)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 17/12 2012, 20:19 (4158 dage siden) @ LasseG

Hovedproblemet med Rejsekortet er et gakket takstsystem der ikke passer til et landsdækkende billetsystem.


Er det ikke stadigt meningen at rejserne på sigt skal afregnes som en pris pr. km i luftlinje fra A til B? eller fik Arriva ødelagt det helt?


Rejsekortet blev vel mere eller mindre irellevant for halvdelen af landet, da Midt trafik og Fynbus valgte at hoppe fra systemet.
Allerede nu hersker der bred forvirring heromkring, om klippekortene bliver udfaset eller man skal købe rejsekort til bussen. :-(


Det er klart at Midttrafik og Fynbus ikke skulle have den slags valg, ligesom der regler for at en bilet købt hos DSB også skal gælde hos Arriva og omvendt...

Klippekortet er da udfaset i Movia V og S og i H skal de vidst udfaseses fra næste sommer

http://www.moviatrafik.dk/presse/meddelelser/2011/Pages/rejsekorterstatterklippekortive...

Det undre mig så i den forbindelse at man på Hellerup station i forbindelse med den nye bro over syd-enden af perronen har opsat klippekort automater og henviser i øvrigt rejsekort brugere til modsatte ende af perronen!!

Nu bor jeg så også pænt langt fra et Movia område.
Heromkring er folk begyndt at købe rejsekort, fordi de har hørt at klippekortet udfases til nytår. Hvad sker der så lige til januar, når de står med deres nye rejsekort, og vil checke ind i Midttrafiks busser?
Og gælder klippekortet fra Midttrafik også når jeg vil tage toget, eller Letbanen, når den engang dukker op?

Det er et stort gedemarked, og derfor er systemet defekt.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak