Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Billigere billetter uden for myldretiden fra 20. januar (Trafikpolitik)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 18/12 2012, 22:43 (4157 dage siden) @ PD Hansen

Skal jeg rejse langt med Rejsekortet, skal jeg jo også sørge for der er penge nok både til ud- og hjemrejsen, så jeg skal ikke 'bare' checke ind og ud.

Jo, hvis man har lavet en betalingsaftale bliver der automatisk overført penge fra ens dankort til rejsekortet når saldoen kommer under et vist minimum og man skal derved ikke tænke på om man nu har penge nok på kortet.

Forudsat der er penge på Dankortet. Hvis du har tømt kontoen for at styre økonomien via kontanter (og der er der en del der er nødt til) er problemet reelt nok.


Hvis man ikke kan styre egen økonomi, som i eksemplet, bør man nok heller ikke foretage lange rejser impulsivt.

Selv om jeg ikke bryder mig om rejsekort, skal rejsekortet vel ikke have skylden for alt. Hvis en "kontant-bruger" med rod i økonomien, foretager en lang dyr kontant-betalt rejse i starten af måneden, er det vel heller ikke betalingsmidlets (pengesedlernes) skyld, at han ikke har penge nok i slutningen af måneden.

Så længe man fortsat kan købe kontant billetter, og månedskort er det vel også fint. Men er det ikke ligesom meningen at det alt sammen skal over på rejsekortet?

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak