Eriksvej brændeplads på Helsingebanen
Jeg tror Niels at grunden til jeg kredser om det tema med den relativ ringe mængde skovprodukttransport, skyldes at da jeg første gang hørte om brændepladser/brændespor i skoven som barn i 50ernes Nødebo, opstod der nogle barnlige fantasier om at dette måtte være Danmarks svar på skovproduktionen/banetransporten i Sverige som jeg jo kendte som kvartsvensker, og hvor man jo bl.a. på Kystbanen så "tømmervogeneW fra Sverige. Ergo måtte GDS (evt DSB) have "en skpov at "tømmervogne"/åbne godsvogne til transport fra en naf landets(største skove, Grib Skov.
Stor var sjuffelsen da man sidenhen konstaterede af det meste var nedlagt-f.ex. det nærmeste ved Kildeport, og resten var helt inaktivt. Ingen aktivitet og ikke skyggen af en "tømmervogn"/godsvogn med skovprodukter.
Sidenhen, bl.a. her har man jo så fået forståelse af sammenhængen.
hilsen Ole