Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rejsekort bekræfter - Periodekort kræver check ind og ud (Trafikpolitik)

af Morten Flindt Larsen, 16/2 2014, 18:06 (3741 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Dit "fastprisrejsekort" kan ikke lade sig gøre, Thomas, for hvis du lejlighedsvis vil rejse et par zoner væk på et sådant kort, er der ikke længere tale om et rejsekort til en fast pris.

Hvis jeg var pendler, ville jeg som udgangspunkt være villig til checke ind og ud ved rejse, såfremt jeg kunne pendle til den samme eller måske endda lavere pris, end jeg hidtil havde gjort på periodekort, og derudover rejse overalt i landet og betale fair for det. Om folk så kalder det for "periodekort", "medisterpølse" eller noget helt tredje, ville jeg være ret ligeglad med.

Men, et Rejsekort, der er "låst" til en bestemt strækning, så man skal til at bøvle med tilkøbsbilletter i papirform eller endda to Rejsekort, når man skal rejse andre steder hen end periodekortområdet, det er det rene idioti, især hvis det resulterer i dobbelt betaling på pendlerstrækningen. Endnu større idioti er det, hvis det "låste" Rejsekort skyldes, at nogle luddovne bagstræbere ikke gider at checke ind og ud eller lider af roterende glemsomhed i fidusbeholderen. Hvis kombikortet ikke bliver til noget, så ser det dog ud til, at denne idioti bliver til virkelighed og at Rejsekortet dermed forringes betragteligt, hvilket igen er synd for de pendlere, der gerne vil rejse andre steder end mellem bolig og arbejdssted.

Men nu er jeg heldigvis ikke pendler, så jeg vil blot sætte mig godt til rette med en stor bøtte popcorn og en kasse øl og hygge mig med offentlighedens reaktion på, at politikerne har gjort pendlerdelen af det landsdækkende Rejsekort til et ubrugeligt misforster ved at forlange periodekortet opretholdt på trods af, at den samme mængderabat kunne være givet kunderne, uden at man havde "låst" Rejsekortet. Det skal nok blive sjovt! :-D :-D :-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak