Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kystbanen, --- fotos fra

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 3/2 2011, 16:45 (4831 dage siden) @ re20000

Hej Erik

Det fremskudte signal, du spørger efter på Kysbanesiden, må være for I Hl fra syd, der er fire spor og der anes køreledninger over de fjerneste. Det passer med at være så langt sydpå at nærtrafiksporene er løbet sammen igen efter rottehullet. Billedet er nok taget fra Ryvangs Alle ligesom billederne af I signalerne. Kan det være taget samtidig med det tidlige billede af I signalerne? Villaen i baggrunden kan jeg derimod ikke forklare, jeg troede det var kaserneområde ovre bagved. Jeg mener at de næste signaler må havde været for Charlottenlund eller Klampenborg, det kan selvfølgelig også være dem? Jeg er ikke lokalkendt deroppe. Billedet er ihvertfald optaget fra sydøst mod nordvest og sikringsanlægget er elektomekanisk.

Bedste hilsner


Hej.

Ja, --der rammer du lige ned i "øjet".

Der, hvor du foreslår, at signalet står, der er der netop ikke villaer i baggrunden, --men netop et militært område.

Til gengæld har vi jo allerede et andet foto fra det sted, du foreslår, --så indtil videre må du nok prøve med nogle flere gode (bedre ???) argumenter for det sted.

Her kommer du så ind på noget andet, der lyder interessant: Nord for Hellerup, ved Charlottenlund ?, ved Ordrup ? eller Klampenborg ??? Jeg kender ikke villaerne på strækningen, men må se på dem på min næste tur til Helsingør.

Det kan være, at det er der, vi skal finde løsningen.

Hvis nogle lokale kan genkende stedet, hører vi gerne derom.


-------------


I øvrigt er der nye Per B. Pedersen-fotos (Klampenborg) og en ny "underside", --Klampenborgbanen, om tiden før "Røret", endnu mens banen udgik fra banegårdsområdet ved den gamle Klampenborg-banegård hhv. Københavns 2. Hovedbanegård.


Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=klampenborgbanen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak