Kystbanen - Linjeblokanlæg Klampenborg-Skodsborg
Jeg har to spørgsmål efter at have set EVPs side:
Var Kl - Så ikke den første strækning herhjemme, der fik automatisk linieblok?
Hvorfor var der to meldeklokker på Vb, stod den ene bare tilbage efter LVB? Den stod der lige til i halvfjerserne.
Dert første spørgsmål har du vist fået svar på.
Det andet spørgsmål giver Banedanmarks hjemmeside svar på:
1930:
På strækningen Klampenborg-Skodsborg indføres automatisk linjeblokanlæg af fransk fabrikat. De første automatiske mellembloksignaler sættes i drift ved Trepilelågen på samme strækning.
Jeg er forøvrigt ved at strikke en oversigt over sikringsanlægstyper, årstal mv sammen for strækningen (Østerport-) Hellerup-Rungsted Kyst-Helsingør - og som selvfølgelig bliver stillet til rådighed for Erik V P.
--
Svend