Avatar

Efterlysning havnebaneoverenskomst 1921

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 3/9 2013, 15:44 (3888 dage siden) @ Uffe Olsen

Hej
A. Egentlige Havnespor,
er saadanne i offentlig Gade eller Vej beliggende Spor, der kun
benyttes ved direkte Omladning af Varer mellem Skib og Jernbane-
vogn. Forbindelsspor,Depotspor og Gennemkørselsspor betragtes
som egentlige Havnespor, forsaavidt de anlægges til Betjening af
saadanne.Ligger saadanne egentlige Havnespor, der benyttes til
Hensætning af Vogne til Betjening af Skibe, ikke umiddelbart ved
Kajen, maa den mellem disse Spor og Kajen værende Plads kun benyt-
tes til Sortering af Forsendelser og maa ikke udlejes.

Overenskomst Om Anlæg, Vedligeholdelse, Renholdelse og Brug af
Havnespor.

Kilde LAV: TTDSB-100A DSB Baneafdelingen Journalgruppeordnede sager pakke BB-1865

Hilsen Uffe Olsen

Kære Uffe

Tak for det.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak