Avatar

HFHJ P 221-225

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 30/11 2014, 12:38 (3438 dage siden) @ UTJ

Det er nemlig således at de nybyggede privatbanegodsvogne (1940-1945) fik en akselafstand på 5,0 m efter Privatbanetilsynets anvisning. Man ville være sikre på at de kunne bruges i tog med højere hastigheder. Der var ingen grund til at rette hovedtegningen udover målene.

Ok, det kan så forklare, hvorfor tegningen er tegnet med en akselafstand på 4,5 m.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak