Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2
Ang Sm 15 så havde den nogle specielle gummiindfattede frontruder i den "varme" ende hvor de var plane med karrossen helt modsat de andre "busser" på ØSJS. Normalt lå de i en fals. Kunne forestille at Sm 15 har været indvolveret i et uheld og fået ny front men det må der være nogle her i rummet der ved.
Hej Bo,
Medens den endnu hed KB Sm 4, havde den et sammenstød med en lastbil med anhænger i overkørslen på Færgegårdsvej i Vordingborg. Det var den 29.05.1957, og skinnebussen fik knust forenden og blev afsporet. Den modifikation, du nævner, kan meget vel stamme fra den efterfølgende reparation.
PS: Skinnebussernes æra var for længst forbi, da jeg kom til Østbanen i oktober 1985. Ligeså var hækken til direktørens have, der havde måttet vige pladsen for busterminalen ved Hårlev st.
Bedste hilsener
Niels