sporbenyttelse, Nykøbing F i SNNB-tiden - ( planer og spor )

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, 29/7 2015, 10:26 (3197 dage siden) @ Svend


Jeg tror vi skal have fat i Vingehjulet fra dengang for at få en forklaring for anlæg af spor 0 som hovedspor. Der må være en grund til at sporet var (er) forsynet med et PU-signal for kørsel mod Lolland og at det i det hele taget var nummereret som hovedspor (hvad det også var/er).

Hej Svend, Ole og alle andre forumlæsere.
Som foreslået konsulterede jeg Vingehjulet 19.årgang nr 19, 1962 og på side 8 kan man læse:

"Perron 1 er forlænget mod nord udover, hvad der er behov for til Lollandsbanens toglængde. Derved fremkommer der ved den krumme nordende af perronen et spor, spor 0, der kan bruges til afgående tog mod Lolland, og evt. mod Gedser. Ganske vist spærrer et fra Lolland ankommet tog for det afgående tog, men som det ses er sporplanen således udformet, at det ankomne tog kan rangeres direkte til personvognsdepotet, således at udkørsel muliggøres"

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak