Avatar

Fra Dianalund til Holbæk i juni 1974

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 9/2 2016, 18:49 (3007 dage siden) @ Anders Madsen

Af en eller anden grund stod SNNB3 ved remisen i Tølløse.

[image]

[image]

Slår man op i databasen her på siden finder man følgende:
Solgt 1966 til Frank Hermind. Tølløse 1971-78..
Så mon ikke det er forklaringen?


Jeg tror, der spørges til af hvilken grund SNNB 3 var i Tølløse. Databasen angiver, at lokomotiver var i Tølløse fra 1971-78, men Niels Munch har lagt et foto af lokomotivet i Tølløse dateret 1970, så databasen er ikke korrekt i dette tilfælde.

Nu ved jeg ikke hvem Frank Hermind er, men jeg læser det som om at han købte det i 1966 og at det af ham i 1970/71 flyttes (hjem?) til Tølløse.
Men det er rent gætværk fra min side :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak