Paul Arzens

af frank, 29/9 2019, 09:01 (1671 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Tak for jeres fine billeder fra St. Lazare, Lille Flandres og ikke mindst BB 9200 i Capitol bemaling på Gare D'Austerlitz, det ville ejg gerne have overværet, men da var jeg knap 15 år gammel.

Jeg har fundet nogle billeder fra juni 2007 det første kommer her

[image]

Den ældste BB 15000 stadig i sit oprindelige design, men med nye udluftninsgitre centreret på siden, da den blev leveret var den grøn på samme måde som nogle af CC 6500 destineret til La Maurienne, en del af strækningen mellem Lyon og den grænsen til Italien.
I 2007 har BB 15001 fået placeret et nyt SNCF logo på fronten, selvom det oprindelige er bevaret i midten. En efter min mening smuk, harmonisk og dynamisk maskine.

[image]

Et lidt mørkt billede fra Gare du Nord også juni 2007. Designet kaldtes "En Voyage" og slog aldrig helt igennem hos SNCF, og det forstå jer godt. Dette design fulgte ikke lokomotivernes oprindelige linjer, men blev som det gyselige FRET design rullet ned over lokomotiverne som et gardin.

Med hensyn til spørgsmålet om Paul Arzens har designet BB 67000 serien af diesellokomotiver, så vil jer vende tilbage til emnet næste søndag.

I ønskes en god søndag og tillykke med indvielsen af en ny jernbanestrækning i kongeriget, godt nok underjordisk, men alligevel.

Med venlig hilsen
Frank Kruse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Indsend billeder
Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t

Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak