Gribskovbanen 12. juni 2005 - Del 2 - Kildeport (7 fotos)

af Erik V. Pedersen ⌂ @, Ballerup, torsdag 31. oktober, 2019, 14:09 (19 dage siden) @ Niels Munch

Så Y-toget fortsætter videre nordpå mod Gribsø.


......

[image]
Trinbrættet ser da også temmelig trøstesløst ud.
Men fortvivl ikke. Det er siden pillet ned og opbevares efter sigende i Frilandsmuseets arkiver, hvor det afventer bedre tider - hvilket vil sige de nødvendige midler til en genopførelse.

Hej Søndenfjords,

Er det ikke Kildeports bygning, der er havnet på Frilandsmuseet? I "min tid" ved Hovedstadens Lokalbaner A/S medvirkede jeg ved formidlingen af Kildeport til museet, se omtalen *her*.

Din tekst kunne lade nogen tro, vi er kommet til Gribsø ;-) .


Bedste hilsener & tak for fotos
Niels

.
----------------
.

Ja, --det er Kildeport trb-bygning, der er kommet til Frilandsmuseet i Lyngby. Da jeg så det sidst (vel omkring 5-6 år siden, lå det adskilt inde på museets afspærrede depotområde, udendørs, men tørt.

Der var personale på stedet, som meget gerne ville have / ønskede det genopført ved museets Brede-indgang, hvor der har været tale om at det kunne / skulle være en evt. kommende lille bane´s anden "endestation".

Her, som ved Øresundsvej stationsbygning er det formentlig de manglende statslige bevillinger, der er årsagen. 13 år er gået siden nedtagningen, og snart er alle der var beskæftiget med nedtagningen, og ved noget derom, væk. :-(

(Det skal retfærdighedsvis nævnes, at der er arbejdet på enkeltprojekter ind imellem - projekter der først bliver synlige ved opsætningen på/i selve stationsbygningen.

Erik V.
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik
De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.



 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen