Sporvogne i udlandet - Prag (2. del, 9 fotos)

af Niels Munch @, søndag 12. januar, 2020, 21:21 (377 dage siden) @ Niels Munch

..... fortsat fra 1. del.

Nå, vi klør på med resten:

[image]
Tatra T3SUCS nr. 7098 med makker svinger ind på Klárov fra Letenská, 19.06.2009 (nm).

[image]
Škoda 14T nr. 9119 på Letenská, 19.06.2009 (nm).

[image]
Tatra T3R.PV nr. 8155 har passeret det enkeltsporede portstykke på Letenská, 19.06.2009 (nm).

[image]
Tatra T3SU nr. 7001 har passeret portstykket på Letenská i modsat retning, 19.06.2009 (nm).

På vej tilbage mod Moldaus østbred tog jeg opstilling på Legií Broen. Denne 8-akslede vogn havde i 2007 fået lavtgulvs-midterled:

[image]
Tatra KT8D5.RN2P nr. 9091 på Legií Broen, 19.06.2009 (nm).

[image]
Tatra T6A5 nr. 8717 med makker på Legií Broen, 19.06.2009 (nm).

Også ældre Tatra-vogne havde fået forsænket midterperron - samt afvigende lakering:

[image]
Tatra T3R.PLF nr. 8260 med lavtgulvsdel og "normal" makker ræsede forbi på Legií Broen, 19.06.2009 (nm).

[image]
Museumsvogn nr. 412 (bygget af Ringhoffer 1920) på Národni, 19.06.2009 (nm).

Afslutningsvis et foto af den allerførst leverede Škoda T14, som henstilledes i 2014:

[image]
Škoda T14 nr. 9111 på Smetanovo, 19.06.2009 (nm).

Om Prags sporveje i øvrigt, se: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Prag .

At Tjekkiets hovedstad på alle måder er et besøg værd, behøver jeg vist ikke betone.

Og mon ikke bl.a. Togturisten Pouls oplevelser kan inspirere til et besøg mere?


Bedste hilsener
Niels


Andre sporvogne i udlandet
Budapest


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere
3 rengøring tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen