Tangeværket

af Bent Hansen @, lørdag 27. juni, 2020, 14:01 (13 dage siden) @ Niels Munch

Hej.

Tak for svar og deltagelse.

Så havde min medarbejder ret. Det var et internt spor og ikke et sidespor.

Flere ting var siden bygget ud i sporet. På mit billede ses bl. a. en trappe at stå i sporet. Inde i turbinehallen fortsatte sporet ej heller.

Foto herfra vedføjet. Der var ikke adgang, og museet havde låste døre til flere rum. Corona? Jeg er klar over, at sporet skulle have ligget under fotografen, og det er grunden til, at det ikke ses på billedet. Den fjerneste turbine kørte, selv om det ikke havde regnet længe.

[image]

Yderligere et foto viser en hestetrukket pram. Der var jo havn ved Gudenåen i Bjerringbro og i Randers. En anden pram så jeg for mange år siden på loftet ved nabomøllen til Klostermølle. Den hed vist Vilholt Mølle? Jeg noterede og fotograferede dog ikke her, da det ikke ere var spor af spor som ved Klostermølle. Der havde dog været. Derfor besøget. Denne pram var trukket til Alken, hvor der også var havnebane i sin tid.

[image]

Mvh. BH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Indsend billeder
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965
I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbanehistorisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen