TFJ Nr 5, og måske Nr 6
Kære Michael
Jeg kan IKKE svare dig, men måske hjælpe lidt hen ad vejen. Nu ved jeg jo ikke om der ved TFJ skete kedelskifte ved "Stor revision", altså lokomotivet fik en færdig revideret kedel ilagt, der stammede fra et andet lokomotiv med
samme type kedel.
- Altså kan kedlen stamme fra "søsterlokomotivet".
- Kedlen behøver IKKE at være fremstillet på samme tid som lokomotivrammen (normalt den nummerbærende del), men være en lagervare og ilagt rammen ved bestillingen.
Det sikre er at få fat i kedelprøvebogen, hvori der nøje står omtalt hvornår og af hvem prøven er foretaget af og ikke mindst hvor kedlen er ilagt.
Hvis lokomotivet har en Reparationsbog vil det normalt været anført hvilket nummer kedel der er lagt i rammen, om det er den originale eller en "reservekedel".
Hvor og hvem der har disse to vitale bøger (arkiv/klub/privateje) ved jeg ikke, men det ved "privatbanefolket" sikkert!
God jagt!
Fortsat god pinse
Steff