TFJ Nr 5, og måske Nr 6

af Steffen Dresler, 29/5 2023, 18:05 (425 dage siden) @ michael julsrud

Hej Steffen

Inden TFJ fik Nr 5 og 6 havde de kun 4 brugte små P maskiner fra DSB, så det med kedler til "søsterlokomotver" holder ikke.

Jamen Michael, jeg skriver jo "der stammede fra et andet lokomotiv med samme type kedel". Altså et MAGEN TIL og ikke f.eks. Busses små P´er, OK?

Den gode BH har jo en ganske stor forstand på disse privatbane- og industrilokomotiver m.h.t. lagervare mv. så det er jo nok rigtigt. Altså det sikre istedet for at vi gætter og tror.

Fat i lokomotivernes reparationsbøger eller kedelprøvebøgerne hvor de så end måtte befinde sig, info heri er valide, da det jo var en retslig dokumentation i tilfælde af uheld.

Steff


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak