G 611 på Belvedere 1959 ( 9 fotos + 1 udsnit )

af henning h087 ⌂, Græsted, 26/6 2018, 05:33 (2133 dage siden)
redigeret af henning h087, 26/6 2018, 05:54

Som Georg Schmidt skriver i et andet indlæg
http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=41969

Her lidt mere om G 611:
G 611 var en lille sejlivet maskine der overlevede både sabotage mod mdt Godsbanegården samt to forsøg på udrangering. 611 var fast blandt rangermaskinerne på Godsbanegården i mange år, men kørte også på Slangerupbanen i kortere eller længere perioder i tidsrummet april 1948 til februar 1953. Den særlige bagvæg på tenderen stammer fra tiden på Slangerupbanen hvor man jo ikke kunne vende G'erne med kun 6,5 metert skiver i Farum og Slangerup. 611 kørte med kedel 1610 bygget i 1897.
611 var aktiv på Godsbanegården til omkring maj 1958, derefter reserve og hensætning og udrangering 19/8 1959, men da 611 havde fået S-revision "så sent som" 14/5 1957 udnyttede man resttiden i kedlen til togforvarmning. Iflg værkstedets reparationsoversigt blev 611 hensat på forfaldsdagen 14/5 1961. G 611 blev derefter anbragt i Roskilde og udrangeret 20/4 1965 solgt 14/12 1965 og afleveret 15/12 1965 til Levin og Co.

Mvh
Georg

her har vi så været heldige at Svend Jørgensen var der og fotografere G 611 i arbejde maj 1959

Alle fotos : Svend Jørgensen
Arkiv : Jan Niemand, Peter Roland og HgJk/NSJK
Samling : h087/Rundremisen

først lidt detailfoto af G 611

førehusside med litra og nummer
[image]

gangtøj og front
[image]

[image]

[image]

og så her maskinen i fuld figur - sådan lidt bagfra
[image]

og her i arbejde med SJ personvogn(e) og lidt vue over Belvedere
[image]

[image]

[image]

[image]

og her et udsnit med den specielle bagvæg på tenderen
[image]

mvh
henning h087

G 611 på Belvedere 1959 ( 9 fotos + 1 udsnit )

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 26/6 2018, 11:35 (2133 dage siden) @ henning h087

Som Georg Schmidt skriver i et andet indlæg
http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=41969

Her lidt mere om G 611:
(...)
og her et udsnit med den specielle bagvæg på tenderen
[image]

mvh
henning h087

.
------------------------
.

Jeg vidste ikke, at de havde mobiltelefoner allerede dengang :-) ! ! !

Erik V.
www.evp.dk

Avatar

G 611 på Belvedere 1959 ( 9 fotos + 1 udsnit )

af Morten Flindt Larsen, København K, 26/6 2018, 12:09 (2133 dage siden) @ Erik V. Pedersen
redigeret af Morten Flindt Larsen, 26/6 2018, 12:57

Som Georg Schmidt skriver i et andet indlæg
http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=41969

Her lidt mere om G 611:
(...)
og her et udsnit med den specielle bagvæg på tenderen
[image]

mvh
henning h087

.
------------------------
.

Jeg vidste ikke, at de havde mobiltelefoner allerede dengang :-) ! ! !

Erik V.
www.evp.dk

Han kigger billeder. På Facebook. :-)

G 611 på Belvedere 1959.

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 26/6 2018, 21:42 (2133 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

.

Jeg vidste ikke, at de havde mobiltelefoner allerede dengang :-) ! ! !

Erik V.
www.evp.dk


Han kigger billeder. På Facebook. :-)

.
------------------------------------
.

Umuligt. -- Rigtige mænd kommer ikke på Facebook / Fjæsbog.:-)

Erik V.
www.evp.dk

Avatar

G 611 på Belvedere 1959.

af Morten Flindt Larsen, København K, 27/6 2018, 01:43 (2132 dage siden) @ Erik V. Pedersen
redigeret af Morten Flindt Larsen, 27/6 2018, 02:07

.

Jeg vidste ikke, at de havde mobiltelefoner allerede dengang :-) ! ! !

Erik V.
www.evp.dk


Han kigger billeder. På Facebook. :-)


.
------------------------------------
.

Umuligt. -- Rigtige mænd kommer ikke på Facebook / Fjæsbog.:-)

Erik V.
www.evp.dk

Nådada! Der blev der nok sat et prædikat på de forumbrugere, der også er Facebook-brugere. Jamen, så ved de jo det. :-|

G 611 på Belvedere 1959.

af UTJ, 27/6 2018, 07:34 (2132 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
redigeret af UTJ, 27/6 2018, 08:16

Manden i førerhuset på G 611 er helt sikkert fodboldinteresseret og følger med i Verdensmesterskaber, OL og andet mere vigtigt end lokomotivnumre og hvilken tender der er tilkoblet.

Der har lige været OL-kvalifikationskamp mod Island på Laurgardalsvöllur i Reykjavik og Danmark har vundet 4-2. Ole Madsen er topscorer med to mål. Thorlofur sørgede for delvis oprejsning til Island ti minutter før kampslut ved at reducere nederlaget til 4-2.

Mon ikke vor lokomotivfører eller fyrbøder, udover at connecte med kæresten på FB bruger telefonen til at læse om denne spændende kamp.

[image]

Det skulle blive mere spændende for senere spillede Island-Danmark 1-1 i København hvor Sveinn Teitsson scorede og Danmark kom bagud for senere at udligne.

Helt sikkert samtalestof for DSB-folk og andre mandfolk, for det endte med at Danmark trods alt kvalificerede sig til OL i Rom. Tre af de udtagne spillere til OL-holdet omkom i øvrigt i en flyulykke i Kastrup inden OL og måtte erstattes. Danmark fik sølv i Rom, trods modgang. Jugoslavien vandt guld over Danmark med 3-1.

G 611 på Belvedere 1959.

af Ole Dinesen ⌂ @, 27/6 2018, 11:31 (2132 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

.

Jeg vidste ikke, at de havde mobiltelefoner allerede dengang :-) ! ! !

Erik V.
www.evp.dk


Han kigger billeder. På Facebook. :-)


.
------------------------------------
.

Umuligt. -- Rigtige mænd kommer ikke på Facebook / Fjæsbog.:-)

Erik V.
www.evp.dk


Nådada! Der blev der nok sat et prædikat på de forumbrugere, der også er Facebook-brugere. Jamen, så ved de jo det. :-|


Ja... man kan jo undres over, at han har en hjemmside. Det er jo også sådan noget nymodens noget - Gaaab.

Indsend billeder
Valby Gasværk
Valby Gasværk

Valby Gasværk åbnede i 1907 og fik fra starten leveret kul fra gashavnen i Københavns havn via en 5 km lang jernbane ejet af gasværket. Her er historien om Valby Gasværks jernbane, lokomotiverne og vognene.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak