DSB lyntog og togsæt
Motorvogn. Bar i den ene motorvogn, rejsegodsrum i den anden. 12 pladser i bar. Senere 62 pladser i alt. 2 Frichs dieselmotorer. Trykluftbremse. Skruebremse. Elektromagnetisk skinnebremse. Dynamo 65 volt til togbelysning. Varmtvandsanlæg (opvarmning ved koksfyring). Last i rejsegodsrum 1,3 tons. Pladsnumre. Wc.
Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1935. Byggenummer 212.
Omlitreret 1941 fra MS 7. Udrangeret 1970. Ombygget 1971 til Specialvogn 605.
Effekt:
500 hk. 

Længde:
22 m.

Vægt:

Hastighed:
120 km/h

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:
0 

Pladser 2. kl:
52 




Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.
Læs mereIngeniøren
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles
Danske privatbaner
Læs historien om:
Kalvehavebanen
Kalvehavebanen