Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Direktør-exit med lyntogsfart (Generelt)

af steenth, 8/2 2016, 21:21 (3002 dage siden) @ Gæst1

Foreløbig er de jo noget der ligner 1,5 år forsinket med ibrugtagningen af den første strækning. Det er ikke hvad jeg kalder "lidt forsinket".
Ingen, der kender blot lidt til projektet, tror et øjeblik på at det ikke påvirker den endelige færdiggørelsestermin, selv om man fastholder det modsatte.

...særligt ikke da BDK netop har ladet ministeren svare på et TRU spørgsmål, at man har Baseline 3.5.0 i drift i 2019, hvilket er ekstremt optimistisk, da denne Baseline først skal være færdig defineret, derefter udvikles, testes og godkendes, inden det kan indføres...

Jeg har set en diagram hvor hurtig Alstom var til at implementere nye versioner i mobil udstyr - der går ikke mange år. Der ca. 2 årlige versioner, hvor nye versioner og fejlrettelser kom med. Version 3.5.0 er specificeret færdig og ved at blive gjort klar til godkendelse og udgivelse. Test- og godkendelse er blevet nemmere ved at de kan ske i laboratorier, hvor man hurtigere kan komme igennem alle nødvendige tests, så man ikke berører teste nær så meget i marken.

Helt grundliggende er Signalprogrammet et offentligt IT projekt, hvor BDK har udbudt en funktionalitet, der ikke fandtes, men vurderet at den ville komme. Det gjorde den så ikke. Til gengæld har man valgt leverandører og kontrakter efter den billigste pris. Det bliver spændende at følge, hvor dyrt den fejlvurdering bliver, når leverandørerne skal have kontrakterne genforhandlet,

Priser tæller ikke alene. Og signalprojektet har den fordel at det er funktionalitet, som ved blive standard på europæisk plan.

Og hvad en del af branchen kommer du fra.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRailSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak